• 14 dagers åpent kjøp
  • Innbytte på alle biler
  • Grundig tilstandssjekk og garanti
  • Gratis levering av din nye bil
Se våre biler
Dame som sitter i førersetet i bil
Kjøp av bil
Hva slags biler selger Rebil?

Rebil selger biler i alle prisklasser og har et bredt utvalg. For å gjøre dette enkelt for deg som kunde, er de tydelig merket i tre ulike kvalitetsklasser. Disse kaller vi for “Premium”, “Bruktbil” og “Outlet” som du kan se nærmere beskrevet under.

Hva betyr det når bilen er merket med Premium?

Premium-bilene er nøye utvalgte biler med komplett servicehistorikk, hvor du får nybilgaranti med bilen og åpent kjøp i 14 dager. Disse bilene er grundig sjekket av våre mekanikere, og istandsatt til våre kvalitetskrav ift tilstand. Alle bilene har komplett servicehistorikk iht fabrikanten sin anbefaling, så du vet at bilen er godt vedlikeholdt og ivaretatt. For å sørge for at du kan kjøpe bil med lave skuldre, får du også åpent kjøp i 14 dager for biler som eies og selges av Rebil. Bilene kan kjøpes digitalt med noen få klikk på rebil.no, og med gratis hjemlevering innenfor postnummer under 4000.

Hva betyr det når bilen er merket med Bruktbil?

Bruktbilene er verkstedsjekkede biler, som selges med garanti og bytterett i 14 dager. Garantien stilles av vår samarbeidspartner Gjensidige, så vi kan gi deg forutsigbarhet om hva som dekkes av garantien. Bilene sjekkes av våre mekanikere og har god servicehistorikk. For å tilby garantien må bilen oppfylle en rekke kriterier hos Gjensidige, og alle bilene i klassen Bruktbil har gjennomgått denne vurderingen. Bilene selges med bytterett i 14 dager. Dersom bilen ikke skulle passe deg allikevel, så kan du bytte til en annen i samme eller høyere prisklasse.

Hva betyr det når bilen er merket med Outlet?

Outlet-bilene er biler som selges til en god pris, og uten garanti. Disse bilene er gjerne eldre biler, med høy kilometerstand, usikker servicehistorikk og kan inneha feil og mangler. Blant Outlet-bilene kan du gjøre en god deal. Man må regne med økte kostnader til reparasjoner og vedlikehold sammenlignet med en nyere bil, og disse bilene anbefales til personer som har kunnskap om bil. Outlet-bilene har gjennomgått en enkel verksted-sjekk, og du kan få mer informasjon om tilstanden til bilene fra våre kunderådgivere.

Hva betyr det når en bil selges på kommisjon?

At bilen selges på kommisjon, betyr at vi selger den på vegne av en privatperson og gjelder for biler merket som Premium og Bruktbil. Ved kjøp av en kommisjonsbil får du alle fordelene i den tilhørende kvalitetsklassen (Premium eller Bruktbil), men uten åpent kjøp / bytterett. Det betyr at bilene gjennomgår den samme prosessen som oss, som inkluderer verkstedsjekk, krav til servicehistorikk og at du får garanti med på kjøpet.

Er lånesøknaden bindende?

En lånesøknad er ikke bindende. Det eneste som skjer hvis du søker om finansiering til en bil er at du får svar på om du fikk lånet godkjent eller ikke. Hvis man får godkjent en lånesøknad kan man til-og-med signere dokumenter uten at lånet utbetales eller at man forplikter seg til noe - utbetalingen av lånet skjer først senere ved evt. godkjenning av eierskiftet med BankID.

Hvor mye blir den totale prisen?

Prisene på nettsiden vår inkluderer omregistreringsavgift og det eneste som kan komme i tillegg er transport hvis bilen skal lenger enn postnummer 4000.

Har bilene dere selger komplett servicehistorikk?

Alle bilene vi selger har komplett servicehistorikk. Informasjon om servicedatoer kan du finne i annonsen under seksjonen “Servicehistorikk og tilstandsrapport”

Når får jeg svar på lånesøknaden?

De fleste søknadene behandles automatisk, og du får svar i løpet av kort tid. I enkelte tilfeller må søknadene kontrolleres manuelt eller det kan være nødvendig med noe mer informasjon.

Hva gjør jeg med forsikring på bilen?

Vi har valgt å samarbeide med Gjensidige Forsikring, som vi mener gir deg den beste kundeopplevelsen. Gjennom oss får du den første måneden kostnadsfri og kan si opp forsikringen når du vil. Etter den første måneden blir forsikringen videreført til den prisen Gjensidige opplyser deg om.

Tar dere innbytte?

Ja! Hvis du fyller inn skjemaet på https://www.rebil.no/selg-bilen-din og krysser av på “innbytte” vil du få en prisvurdering på ditt innbytteobjekt.

Hvor mye koster det å få bilen levert til meg?

Vi leverer gratis i østlandsfylkene, som er opp til postnummer 4000. Ellers i landet varierer prisene, hvor vi tilbyr kundene vår rabatterte transport-pris. Vi har gode avtaler på levering og finner en rimelig løsning som passer for deg.

Kan jeg få lån når jeg skal kjøpe bilen?

Du kan enkelt få finansiering hvor du får svar på søknaden med noen få tastetrykk når du starter bestillingen. Her kan du velge fra 0% egenkapital og tilpasse nedbetalingstiden så månedsbeløpet og risikoprofilen passer din økonomi. Vi er tilgjengelig på chat, telefon og mail hverdager fra 8:00-22:00.

Hva skal jeg velge av egenkapital og nedbetalingstid?

Man kan velge egenkapital fra 0% og nedbetalingstid opp til 10 år. Hva man bør velge avhenger av personlig økonomi. Lavere egenkapital og lengre nedbetalingstid gir et lavere månedsbeløp, men man har samtidig nedbetalt mindre på lånet hvis man selger bilen etter noen år. Motsatt kan man få større trygghet ved å velge mer egenkapital og kortere nedbetalingstid. Hvis du lurer på noe om finansiering er vi tilgjengelige på chat, telefon og i vårt showroom hver dag.

Hvilke bruksmerker er det på bilen?

For å gjøre kjøp av bil så enkelt og transparent som mulig, så viser vi bilder av evt. kosmetisk slitasje som er på bilene vi selger - dette kaller vi for bruksmerker. Alle bruksmerker finner du i annonsen på https://app.rebil.no/ under “Bruksmerker.” Vi ønsker å tilby den mest ærlige måten å kjøpe bruktbil på. Vi synes det er viktig at du vet hva du kan forvente når du kjøper en bruktbil og derfor skjuler vi ingenting. Vi har definerte kriterier for hva vi tar bilder av som du kan se på siden "På ditt lag".

Salg av bil
Hvordan kan jeg vite hva bilen min er verdt?

Hvis du vurderer å selge bilen til Rebil får du et pristilbud, hvor vi viser alle detaljene som gjør det enkelt å vurdere. Vi viser hva vi forventer å selge bilen for, kostnader og selve tilbudet - vi viser tilogmed hva vi forventer å tjene på bilen! Alt dette så det skal bli så enkelt som mulig for deg å vurdere hva som ligger i tilbudet og ta en riktig avgjørelse for deg.

Jeg har heftelser på bilen, hvordan fungerer det?

Hvis du har heftelser på bilen betaler vi heftelsen til banken og resten til deg. Da må du be banken om en slettebekreftelse og sende denne til oss - dette hjelper vi deg selvfølgelig med.

Når betaler dere for bilen?

Vi betaler for bilen og sender bekreftelse på dette senest innen vi henter bilen hos deg / overtar den.

Kjøper dere gamle biler?

Vi tar alle biler i innbytte uavhengig av alder og kilometerstand. Hvis du ønsker å selge bilen din uten innbytte kjøper vi kun biler som er maks 14 år gamle per dags dato og gått maks 200 000 km. Vi jobber med å kunne kjøpe alle biler.

Tar dere innbytte?

Ja! Hvis du fyller inn skjemaet på https://www.rebil.no/selg-bilen-din og krysser av på “innbytte” vil du få en prisvurdering på ditt innbytteobjekt.

Hvor mye blir det totale tilbudet?

I vurderingen av bilen din har vi tatt utgangspunkt i forventet utsalgspris for Rebil. Utover dette har vi lagt til grunn kosmetiske utbedringer, omregistreringsavgift, reparasjoner og annet. Her anvendes rabattert pris vi får gjennom våre storkundeavtaler og tar ikke noe påslag på dette. Det er nesten alltid noen ting som må utbedres på en bil og vi synes det er bedre å legge dette til grunn enn å senere gjøre justeringer på prisen.

Hvor lang tid tar det før jeg får et pristilbud på bilen min?

Pricing-teamet vårt jobber på spreng for å svare alle kunder så fort som mulig og vi håper å få svart alle i løpet av 1-2 virkedager.

Hvor mye kan dere betale for bilen min?

Hvis du fyller ut skjemaet på https://www.rebil.no/selg-bilen-din får du et uforpliktende pristilbud på din bil.

Kjøper dere alle biler?

Vi kjøper alle biler som ikke er eldre enn 14 år eller har gått lenger enn 200.000km.

Bilfinansiering
Når får jeg svar på lånesøknaden?

De fleste søknadene behandles automatisk, og du får svar i løpet av kort tid. I enkelte tilfeller må søknadene kontrolleres manuelt eller det kan være nødvendig med noe mer informasjon.

Er lånesøknaden bindende?

En lånesøknad er ikke bindende. Det eneste som skjer hvis du søker om finansiering til en bil er at du får svar på om du fikk lånet godkjent eller ikke. Hvis man får godkjent en lånesøknad kan man til-og-med signere dokumenter uten at lånet utbetales eller at man forplikter seg til noe - utbetalingen av lånet skjer først senere ved evt. godkjenning av eierskiftet med BankID.

Kan jeg få lån når jeg skal kjøpe bilen?

Du kan enkelt få finansiering hvor du får svar på søknaden med noen få tastetrykk når du starter bestillingen. Her kan du velge fra 0% egenkapital og tilpasse nedbetalingstiden så månedsbeløpet og risikoprofilen passer din økonomi. Vi er tilgjengelig på chat, telefon og mail hverdager fra 8:00-22:00.

Er en lånesøknad bindende?

En lånesøknad er ikke bindende. Det eneste som skjer hvis du søker om finansiering til en bil er at du får svar på om du fikk lånet godkjent eller ikke. Hvis man får godkjent en lånesøknad kan man til-og-med signere dokumentene uten at lånet utbetales eller at man forplikter seg til noe - utbetalingen av låned skjer først senere ved evt. godkjenning av eierskiftet med BankID.

Hvordan søker jeg om lån eller finansieringsbevis?

Du kan enkelt få et finaniseringsbevis ved å følge stegene fra "start bestilling". Her velger du hvor mye du vil betale i egenkapital og nedbetalingstid, før du svarer på en SMS og sender søknaden. Hvis du har spørsmål om finansiering eller hvordan man søker om lån er vi tilgjengelige hver dag fra 08:00 - 22:00 (10:00-22:00 i helgene.)

Kan jeg få lån når jeg skal kjøpe bilen?

Du kan enkelt få finansiering hvor du får svar på søknaden med noen få tastetrykk når du starter bestillingen. Her kan du velge fra 0% egenkapital og tilpasse nedbetalingstiden så månedsbeløpet og risikoprofilen passer din økonomi. Vi er tilgjengelig på chat, telefon og mail hver dag fra 7:00-22:00.

Bilforsikring
Hva må jeg passe på om sjåfører under 23 år låner bilen min?

Førere under 23 år er generelt mer uerfarne enn eldre sjåfører noe som gjør sannsynligheten for en skade større og forsikringspremien noe høyere. Husk derfor på at om noen under 23 år disponerer bilen så huk av for det er førere under 23 skal bruke bilen. Da unngår du dobbel egenandel ved en skade.

Hvordan fungerer bonus på bilforsikring?

Bilforsikringsbonus er forsikringsselskapenes måte å premiere at du kjører uten skader (som belaster forsikringen). Jo høyere bonus desto, lavere forsikringspremie og du kan selvsagt overføre bonus fra et annet selskap. Når du bestiller forsikring så oppgir du det du vet/tror du har i bonus fra før i et annet. Gjensidige vil uansett gjøre en bonusforespørsel til ditt gamle selskap og sikre at du får en korrekt bonus. Har du ikke bonus fra før starter du på 60% bonus som ny kunde i Gjensidige.

Hvorfor er det viktig å oppgi riktig årlig kjørelengde?

Jo mer du kjører, desto større er sannsynligheten for at en skade på bilen oppstår og jo dyrere blir forsikringen. Om du er uheldig og krasjer og på skadetidspunktet har kjørt lenger enn hva du har oppgitt i årlig kjørelengde kan du oppleve å få en avkortning i forsikringsoppgjøret som blir langt større enn det du ville betalt ektra for riktig kjørelengde. Oppgi heller litt for mye enn for lite. Ta gjerne en vurdering en gang i halvåret og juster ned ved behov.

Hva er TFA (Trafikkforsikringsavgiften)?

Dette er den gamle Årsavgiften (for bil) som forsikringsselskapene fra 2018 ble satt til å kreve inn for staten. Avgiften varierer ift hva slags bil du eier. Den kommer i tillegg til månedsprisen på forsikring, men er inkludert på fakturaen/Autogiroen som Gjensidige sender deg.

Hvilken bilforsikring bør jeg velge?

Det er viktig at du velger en bilforsikring som passer dine hverdagsbehov og den bilen du kjøper. Generelt anbefaler vi Gjensidiges beste bilforsikring (Bil Pluss) på alle biler som er yngre enn 8 år. Velger du vanlig kasko så husk å huk av for leiebil om du bruker bilen mye i hverdagen.

Kjøp av bil
Hva betyr det når en bil selges på kommisjon?

At bilen selges på kommisjon, betyr at vi selger den på vegne av en privatperson og gjelder for biler merket som Premium og Bruktbil. Ved kjøp av en kommisjonsbil får du alle fordelene i den tilhørende kvalitetsklassen (Premium eller Bruktbil), men uten åpent kjøp / bytterett. Det betyr at bilene gjennomgår den samme prosessen som oss, som inkluderer verkstedsjekk, krav til servicehistorikk og at du får garanti med på kjøpet.

Hva betyr det når bilen er merket med Outlet?

Outlet-bilene er biler som selges til en god pris, og uten garanti. Disse bilene er gjerne eldre biler, med høy kilometerstand, usikker servicehistorikk og kan inneha feil og mangler. Blant Outlet-bilene kan du gjøre en god deal. Man må regne med økte kostnader til reparasjoner og vedlikehold sammenlignet med en nyere bil, og disse bilene anbefales til personer som har kunnskap om bil. Outlet-bilene har gjennomgått en enkel verksted-sjekk, og du kan få mer informasjon om tilstanden til bilene fra våre kunderådgivere.

Hva betyr det når bilen er merket med Bruktbil?

Bruktbilene er verkstedsjekkede biler, som selges med garanti og bytterett i 14 dager. Garantien stilles av vår samarbeidspartner Gjensidige, så vi kan gi deg forutsigbarhet om hva som dekkes av garantien. Bilene sjekkes av våre mekanikere og har god servicehistorikk. For å tilby garantien må bilen oppfylle en rekke kriterier hos Gjensidige, og alle bilene i klassen Bruktbil har gjennomgått denne vurderingen. Bilene selges med bytterett i 14 dager. Dersom bilen ikke skulle passe deg allikevel, så kan du bytte til en annen i samme eller høyere prisklasse.

Hva betyr det når bilen er merket med Premium?

Premium-bilene er nøye utvalgte biler med komplett servicehistorikk, hvor du får nybilgaranti med bilen og åpent kjøp i 14 dager. Disse bilene er grundig sjekket av våre mekanikere, og istandsatt til våre kvalitetskrav ift tilstand. Alle bilene har komplett servicehistorikk iht fabrikanten sin anbefaling, så du vet at bilen er godt vedlikeholdt og ivaretatt. For å sørge for at du kan kjøpe bil med lave skuldre, får du også åpent kjøp i 14 dager for biler som eies og selges av Rebil. Bilene kan kjøpes digitalt med noen få klikk på rebil.no, og med gratis hjemlevering innenfor postnummer under 4000.

Hva slags biler selger Rebil?

Rebil selger biler i alle prisklasser og har et bredt utvalg. For å gjøre dette enkelt for deg som kunde, er de tydelig merket i tre ulike kvalitetsklasser. Disse kaller vi for “Premium”, “Bruktbil” og “Outlet” som du kan se nærmere beskrevet under.

Hva skal jeg velge av egenkapital og nedbetalingstid?

Man kan velge egenkapital fra 0% og nedbetalingstid opp til 10 år. Hva man bør velge avhenger av personlig økonomi. Lavere egenkapital og lengre nedbetalingstid gir et lavere månedsbeløp, men man har samtidig nedbetalt mindre på lånet hvis man selger bilen etter noen år. Motsatt kan man få større trygghet ved å velge mer egenkapital og kortere nedbetalingstid. Hvis du lurer på noe om finansiering er vi tilgjengelige på chat, telefon og i vårt showroom hver dag.

Når får jeg svar på lånesøknaden?

De fleste søknadene behandles automatisk, og du får svar i løpet av kort tid. I enkelte tilfeller må søknadene kontrolleres manuelt eller det kan være nødvendig med noe mer informasjon.

Er lånesøknaden bindende?

En lånesøknad er ikke bindende. Det eneste som skjer hvis du søker om finansiering til en bil er at du får svar på om du fikk lånet godkjent eller ikke. Hvis man får godkjent en lånesøknad kan man til-og-med signere dokumenter uten at lånet utbetales eller at man forplikter seg til noe - utbetalingen av lånet skjer først senere ved evt. godkjenning av eierskiftet med BankID.

Kan jeg få lån når jeg skal kjøpe bilen?

Du kan enkelt få finansiering hvor du får svar på søknaden med noen få tastetrykk når du starter bestillingen. Her kan du velge fra 0% egenkapital og tilpasse nedbetalingstiden så månedsbeløpet og risikoprofilen passer din økonomi. Vi er tilgjengelig på chat, telefon og mail hverdager fra 8:00-22:00.

Hva gjør jeg med forsikring på bilen?

Vi har valgt å samarbeide med Gjensidige Forsikring, som vi mener gir deg den beste kundeopplevelsen. Gjennom oss får du den første måneden kostnadsfri og kan si opp forsikringen når du vil. Etter den første måneden blir forsikringen videreført til den prisen Gjensidige opplyser deg om.

Har bilene dere selger komplett servicehistorikk?

Alle bilene vi selger har komplett servicehistorikk. Informasjon om servicedatoer kan du finne i annonsen under seksjonen “Servicehistorikk og tilstandsrapport”

Tar dere innbytte?

Ja! Hvis du fyller inn skjemaet på https://www.rebil.no/selg-bilen-din og krysser av på “innbytte” vil du få en prisvurdering på ditt innbytteobjekt.

Hvor mye blir den totale prisen?

Prisene på nettsiden vår inkluderer omregistreringsavgift og det eneste som kan komme i tillegg er transport hvis bilen skal lenger enn postnummer 4000.

Hvilke bruksmerker er det på bilen?

For å gjøre kjøp av bil så enkelt og transparent som mulig, så viser vi bilder av evt. kosmetisk slitasje som er på bilene vi selger - dette kaller vi for bruksmerker. Alle bruksmerker finner du i annonsen på https://app.rebil.no/ under “Bruksmerker.” Vi ønsker å tilby den mest ærlige måten å kjøpe bruktbil på. Vi synes det er viktig at du vet hva du kan forvente når du kjøper en bruktbil og derfor skjuler vi ingenting. Vi har definerte kriterier for hva vi tar bilder av som du kan se på siden "På ditt lag".

Hvor mye koster det å få bilen levert til meg?

Vi leverer gratis i østlandsfylkene, som er opp til postnummer 4000. Ellers i landet varierer prisene, hvor vi tilbyr kundene vår rabatterte transport-pris. Vi har gode avtaler på levering og finner en rimelig løsning som passer for deg.

Salg av bil
Hvordan kan jeg vite hva bilen min er verdt?

Hvis du vurderer å selge bilen til Rebil får du et pristilbud, hvor vi viser alle detaljene som gjør det enkelt å vurdere. Vi viser hva vi forventer å selge bilen for, kostnader og selve tilbudet - vi viser tilogmed hva vi forventer å tjene på bilen! Alt dette så det skal bli så enkelt som mulig for deg å vurdere hva som ligger i tilbudet og ta en riktig avgjørelse for deg.

Jeg har heftelser på bilen, hvordan fungerer det?

Hvis du har heftelser på bilen betaler vi heftelsen til banken og resten til deg. Da må du be banken om en slettebekreftelse og sende denne til oss - dette hjelper vi deg selvfølgelig med.

Når betaler dere for bilen?

Vi betaler for bilen og sender bekreftelse på dette senest innen vi henter bilen hos deg / overtar den.

Kjøper dere gamle biler?

Vi tar alle biler i innbytte uavhengig av alder og kilometerstand. Hvis du ønsker å selge bilen din uten innbytte kjøper vi kun biler som er maks 14 år gamle per dags dato og gått maks 200 000 km. Vi jobber med å kunne kjøpe alle biler.

Tar dere innbytte?

Ja! Hvis du fyller inn skjemaet på https://www.rebil.no/selg-bilen-din og krysser av på “innbytte” vil du få en prisvurdering på ditt innbytteobjekt.

Hvor mye blir det totale tilbudet?

I vurderingen av bilen din har vi tatt utgangspunkt i forventet utsalgspris for Rebil. Utover dette har vi lagt til grunn kosmetiske utbedringer, omregistreringsavgift, reparasjoner og annet. Her anvendes rabattert pris vi får gjennom våre storkundeavtaler og tar ikke noe påslag på dette. Det er nesten alltid noen ting som må utbedres på en bil og vi synes det er bedre å legge dette til grunn enn å senere gjøre justeringer på prisen.

Hvor lang tid tar det før jeg får et pristilbud på bilen min?

Pricing-teamet vårt jobber på spreng for å svare alle kunder så fort som mulig og vi håper å få svart alle i løpet av 1-2 virkedager.

Hvor mye kan dere betale for bilen min?

Hvis du fyller ut skjemaet på https://www.rebil.no/selg-bilen-din får du et uforpliktende pristilbud på din bil.

Kjøper dere alle biler?

Vi kjøper alle biler som ikke er eldre enn 14 år eller har gått lenger enn 200.000km.

Bilfinansiering
Når får jeg svar på lånesøknaden?

De fleste søknadene behandles automatisk, og du får svar i løpet av kort tid. I enkelte tilfeller må søknadene kontrolleres manuelt eller det kan være nødvendig med noe mer informasjon.

Er lånesøknaden bindende?

En lånesøknad er ikke bindende. Det eneste som skjer hvis du søker om finansiering til en bil er at du får svar på om du fikk lånet godkjent eller ikke. Hvis man får godkjent en lånesøknad kan man til-og-med signere dokumenter uten at lånet utbetales eller at man forplikter seg til noe - utbetalingen av lånet skjer først senere ved evt. godkjenning av eierskiftet med BankID.

Kan jeg få lån når jeg skal kjøpe bilen?

Du kan enkelt få finansiering hvor du får svar på søknaden med noen få tastetrykk når du starter bestillingen. Her kan du velge fra 0% egenkapital og tilpasse nedbetalingstiden så månedsbeløpet og risikoprofilen passer din økonomi. Vi er tilgjengelig på chat, telefon og mail hverdager fra 8:00-22:00.

Er en lånesøknad bindende?

En lånesøknad er ikke bindende. Det eneste som skjer hvis du søker om finansiering til en bil er at du får svar på om du fikk lånet godkjent eller ikke. Hvis man får godkjent en lånesøknad kan man til-og-med signere dokumentene uten at lånet utbetales eller at man forplikter seg til noe - utbetalingen av låned skjer først senere ved evt. godkjenning av eierskiftet med BankID.

Hvordan søker jeg om lån eller finansieringsbevis?

Du kan enkelt få et finaniseringsbevis ved å følge stegene fra "start bestilling". Her velger du hvor mye du vil betale i egenkapital og nedbetalingstid, før du svarer på en SMS og sender søknaden. Hvis du har spørsmål om finansiering eller hvordan man søker om lån er vi tilgjengelige hver dag fra 08:00 - 22:00 (10:00-22:00 i helgene.)

Kan jeg få lån når jeg skal kjøpe bilen?

Du kan enkelt få finansiering hvor du får svar på søknaden med noen få tastetrykk når du starter bestillingen. Her kan du velge fra 0% egenkapital og tilpasse nedbetalingstiden så månedsbeløpet og risikoprofilen passer din økonomi. Vi er tilgjengelig på chat, telefon og mail hver dag fra 7:00-22:00.

Bilforsikring
Hva må jeg passe på om sjåfører under 23 år låner bilen min?

Førere under 23 år er generelt mer uerfarne enn eldre sjåfører noe som gjør sannsynligheten for en skade større og forsikringspremien noe høyere. Husk derfor på at om noen under 23 år disponerer bilen så huk av for det er førere under 23 skal bruke bilen. Da unngår du dobbel egenandel ved en skade.

Hvordan fungerer bonus på bilforsikring?

Bilforsikringsbonus er forsikringsselskapenes måte å premiere at du kjører uten skader (som belaster forsikringen). Jo høyere bonus desto, lavere forsikringspremie og du kan selvsagt overføre bonus fra et annet selskap. Når du bestiller forsikring så oppgir du det du vet/tror du har i bonus fra før i et annet. Gjensidige vil uansett gjøre en bonusforespørsel til ditt gamle selskap og sikre at du får en korrekt bonus. Har du ikke bonus fra før starter du på 60% bonus som ny kunde i Gjensidige.

Hvorfor er det viktig å oppgi riktig årlig kjørelengde?

Jo mer du kjører, desto større er sannsynligheten for at en skade på bilen oppstår og jo dyrere blir forsikringen. Om du er uheldig og krasjer og på skadetidspunktet har kjørt lenger enn hva du har oppgitt i årlig kjørelengde kan du oppleve å få en avkortning i forsikringsoppgjøret som blir langt større enn det du ville betalt ektra for riktig kjørelengde. Oppgi heller litt for mye enn for lite. Ta gjerne en vurdering en gang i halvåret og juster ned ved behov.

Hva er TFA (Trafikkforsikringsavgiften)?

Dette er den gamle Årsavgiften (for bil) som forsikringsselskapene fra 2018 ble satt til å kreve inn for staten. Avgiften varierer ift hva slags bil du eier. Den kommer i tillegg til månedsprisen på forsikring, men er inkludert på fakturaen/Autogiroen som Gjensidige sender deg.

Hvilken bilforsikring bør jeg velge?

Det er viktig at du velger en bilforsikring som passer dine hverdagsbehov og den bilen du kjøper. Generelt anbefaler vi Gjensidiges beste bilforsikring (Bil Pluss) på alle biler som er yngre enn 8 år. Velger du vanlig kasko så husk å huk av for leiebil om du bruker bilen mye i hverdagen.

FAQs

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Question text goes here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Question text goes here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Question text goes here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Question text goes here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Question text goes here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Still have questions?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Contact